AXA Assistance Polska to firma, z którą nie chcę mieć doczynienia

Krótka historia moich relacji z AXA Assistance Polska. Ku przestrodze!

W maju tego roku wybraliśmy się liniami Thai Airlines do Nowej Zelandii. Lot opóźnił się o jedenaście godzin. Ubezpieczenie podróżne było wykupione automatycznie, ponieważ bilety zakupiłem kartą Visa Platinium mBanku.

OWU AXA Assistance via mBank

Kiedy dowiedzieliśmy się o opóźnieniu lotu, zadzwoniłem do Centrum Alarmowego, aby zapytać jak możemy skorzystać z ubezpieczenia podróżnego. Tak jak pamiętałem, po szóstej godzinie opóźnienia możemy zakupić:

AXA Assistance Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) Podróżnego przy karcie Visa Platinium mBanku
AXA Assistance Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) Podróżnego przy karcie Visa Platinium mBanku

Zakupiliśmy więc krem, pastę do zębów, a także kawę i kilka produktów żywnościowych. Zachowałem rachunki. Nie przyszło nam do głowy, żeby kupować ubrania…

Krok pierwszy

Po powrocie złożyłem wniosek o odszkodowanie. Wypełnienie wniosku zajęło mi co najmniej dwie godziny. Każdy rachunek należy opisać i przeliczyć obcą walutę na złotówki.

Po około miesiącu otrzymałem odpowiedź od INTER PARTNER Assistance1. Pani poinformowała mnie, że nie mieliśmy wykupionego ubezpieczenia podróżnego.

Reklamacja pierwsza

Złożyłem reklamację w INTER PARTNER Assistance przesyłając im Ogólne Warunki Ubezpieczenia Podróżnego.

Złożyłem również reklamację w mBanku. W końcu to mBank sprzedał mi kartę kredytową z ubezpieczeniem podróżnym.

Reklamacja druga

Po kolejnych długich tygodniach oczekiwania otrzymałem odpowiedź. Kolejna Pani, tym razem już bezpośrednio z AXA Assistance Polska, poinformowała mnie, że negatywnie rozpatrzono moją reklamację. Rzeczy, które zakupiłem nie stanowią tych, które były wymienione w OWU. mBank nie uznał mojej reklamacji, również nie zachciał interweniować w AXA.

AXA Assistance Polska druga odmowa

 

Sukces?

Po około czternastu dniach otrzymałem odpowiedź pozytywną. Zwrócą mi za krem i pastę do zębów, ale za kawę i ciastka już nie.

Axa Assistance PolskaZwrot pieniędzy otrzymałem na konto po około trzech miesiącach.

W czym tkwi problem?

  1. Trzeba mieć dużo czasu i determinacji, żeby w ogóle złożyć wniosek do AXA Assistance.
  2. Sprawa została rozpatrzona pozytywnie po dwóch interwencjach do AXA Assistance. Argumentacja odpowiedzi odmownych była wyjątkowo nieudana. Niekompetencja pracowników INTER PARTNER Assistance i AXA Assistance przerosła moje wyobrażenia. Czy tak rozległa i powtarzająca się niekompetencja jest możliwa? Czy też INTER PARTNER i AXA chcą nabić klienta w butelkę?
  3. Jak zachował się w tej sytuacji mBank? To mBank sprzedaje mi tę kartę kredytową.
  4. W odszkodowaniu chodziło o kwotę do 200 polskich złotych. Co stałoby się gdybyśmy ubiegali się o roszczenie znacznie wyższe?! Nie chcę o tym myśleć podczas kolejnej podróży.
  5. OWU. Czytałem je nie raz. Jednak dopiero w rzeczywistości okazały się beznadziejne. Według OWU ubezpieczyciel pokryje koszty nowego swetra lub bielizny, jednak kawę i kolację musisz kupić już za swoje pieniądze. Uwaga! Sweter i środki higieniczne możesz zakupić dopiero po sześciu godzinach!

Wnioski

  1. Zawsze warto składać reklamacje.
  2. Nie wykupuj ubezpieczenia w AXA Assistance i INTER PARTNER Assistance.
  3. Jeszcze dokładniej czytaj OWU.
  4. Hasło AXA – więcej niż standard wydaje się teraz śmiechu warte.
  5. Hasło IPA – rozwiązujemy problemy tym bardziej wydaje się śmiechu warte.
  6. Jeśli chcesz korzystać z kart kredytowych w mBanku, nie płać za nie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *