Aerolineas Argentinas (Austral), recenzja lotu AR 2889

Czerwcowy rejs z Ushuaia (USH) do Buenos Aires (AEP) było moim trzecim i ostatnim rejsem Aerolineas Argentinas (AR) podczas podróży po Argentynie.

W drodze do Ushuaia

Linia lotnicza

Austral/Aerolineas Argentinas

Linia lotnicza Austral (AU) powstała w 1957 roku i jest krajowym przewoźnikiem w Argentynie. To spółka siostra narodowego przewoźnika Aerolineas Argentinas. Linia lotnicza należy do sojuszu SkyTeam. Austral dysponuje 26 samolotami i operuje między 22 kierunkami.

Na zdjęciu powyżej widoczny jest DC-6 z 1972 roku. Zdjęcie użytkownika RuthAS udostępniane na licencji Creative Commons Attribution 3.0 Unported.

Aerolineas Argentinas (AR) powstały w 1949 roku. Linia lotnicza obsługuje połączenia krajowe i po obu Amerykach, jak również Europy, Afryki, Australii i Nowej Zelandii.

linia lotniczaAerolineas Argentinas (Austral)
połączenieUSH-AEP
terminczerwiec 2019
numerAR 2889
czas rejsuokoło trzech godzin
rodzajkrajowy, średniodystansowy
klasa biletuekonomiczna (N)
cena~1245 PLN1 (AEP-FTE-USH-AEP)
samolot Embraer 190AR

Bilet

Niestety biletów nie mogłem zakupić bezpośrednio na stronie internetowej Aerolineas Argentinas. Zakupiłem je u pośrednika — Expedia. Przed lotem bez problemu mogłem odprawić się na rejs. Wtedy miałem możliwość wyboru miejsca. Linie lotnicze niestety pobierają od obcokrajowców dodatkowe opłaty przy zakupie biletu, nie potrafiłem tego uniknąć.

Za rejs z Ushuaia do Buenos Aires dostałem 370 mil w programie Flying Blue.

Na lotnisku w Ushuaia nie sprawdzono pojemności płynów, nie trzeba było ich wyjmować z plecaka. Nikt nie był też zainteresowany moim plecakiem wypchanym po brzegi, nerką oraz małym plecakiem ukrytym pod kurtką. 

Aerolineas Argentinas

Samolot

Samolot Embraer 190AR o numerze rejestracyjnym LV-CID miał ponad osiem lat i od początku należał do linii Austral. Kabina klasy biznes miała 8 miejsc, natomiast ekonomiczna 88.

Aerolineas Argentinas
Ekran rozrywki pokładowej w Austral

Po wejściu do samolotu zaskoczyły mnie ekrany rozrywki pokładowej. Ekran startowy sugerował, że będę leciał liniami ‚Bravo!’. Była to oczywiście nazwa IFE. Co ciekawe wyświetlacz dotykowy reagował lepiej niż ten w LH.

Rozrywka pokładowa (IFE) Aerolineas Argentinas

Fotele zachowywały się tak, jakby w ogóle nie miały ograniczników. Przy oparciu się ciężarem ciała odchylały się o co najmniej 10 stopni. Nie było zagłówków, ale wysokość była dla mnie wystarczająca.

Austral

Przejście w E190 było zdecydowanie szersze, widoczna była różnica w porównaniu do A320.

Serwis i załoga

Kostiumy stewardess były w grancie z całkiem dobrze skomponowaną apaszką. Tuż po stracie stewardessa poinformował, że będzie serwowana przekąska. Przekąskę otrzymałem dopiero blisko dwie godziny po starcie.

Po około 30 minutach o rozdania orzeszków serwowano ponownie płyny.

Toaleta w kabinie ekonomicznej była jedna, ale za to względnie duża. Nie miałem uwag co do czystości.

Podsumowanie

Lot z USH do AEP do recenzji wybrałem, ponieważ był najdłuższy. Nie wiedziałem, że będzie go realizować siostra Aerolineas Argentinas – Austral. Tak czy inaczej, czułem się dużo lepiej niż podczas lotów realizowanych natywnie. 

Rejs AR 2889 oceniam na czwórkę z minusem. Byłby plus, gdyby podczas lotu zaserwowano dobrą kanapkę. Pozostałe loty Aerolineas Argentinas (natywne) oceniłbym znacznie gorzej — na trójkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *