Mój pierwszy rejs liniami Air China była jednocześnie przedostatnią częścią podróży dookoła świata w listopadzie 2019 roku. Odbyłem wtedy średniodystansowy rejs CA 116 z Hongkongu (HKG) do Pekinu (PEK).
linia lotnicza | Air China (CA) |
połączenie | HKG-PEK |
termin | listopad 2019 |
numer | CA 116 |
czas rejsu | 3:201 |
rodzaj | krajowy, średniodystansowy |
klasa biletu | ekonomiczna (X) |
cena | 104,77 PLN i 40K mil za podróż PEK-CPH-WAW2 |
samolot | Boeing 737-800 |

Linia lotnicza

Air China (CA) to narodowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej. Linia lotnicza powstała w 1988 roku. Głównym węzłem przesiadkowym jest Pekin i Chengdu (PEK i CTU). Air China należy do Star Alliance, serwisie skytrax oceniana jest tylko na 4/10.
Bilety i bagaż
Bilety zakupiłem na stronie Miles&More w złotówkach i milach. Rezerwację otrzymałem od PLL LOT. Wybrałem oczywiście najtańszy z możliwych biletów z Hongkongu do Pekinu. Nie miałem możliwości wyboru miejsca w kabinie ekonomicznej. Na rejs nie odprawiłem się przez Internet.
Samolot

Samolot Boeing (trzecia generacja, Nr 36751 LN:3167, Typ 737-89L) miał nieco ponad 10 lat był w niestandardowym malowaniu. Wnętrze przypominało lata 80-te. Kabina pasażerska obłożona była w ~90%.

Każdy pasażer dostał dość gruby koc i słuchawki.

Ekran rozrywki pokładowej był zupełnie nieczytelny z oddali.
Załoga i serwis
Załoga zachowywała się bardzo neutralnie. Strój był bardzo skromny.
Kolacja
Lotnisko w Pekinie
Po wylądowaniu w Pekinie późnym wieczorem byłem na szczęście przygotowany na przejazd taksówką. To był jedyny sposób, by w miarę szybko dostać się do mojego hostelu. Wszystkim polecam przejrzeć najnowsze informacje w sieci (np. Tripadvisor), w jaki sposób dochodzi tam do scamu. Mimo tego, że opisy były dość szerokie i dokładne, byłem bliski, by wejść w kolejkę do oszustów.
Air China CA 116 – podsumownie
Lot z Air China był podróżą do przeszłości. Na moją ocenę wpłynął przede wszystkim niedobry posiłek. Rejs oceniłem na trójkę z minusem w szkolnej skali.