Krótka historia moich relacji z AXA Assistance Polska. Ku przestrodze!
W maju tego roku wybraliśmy się liniami Thai Airlines do Nowej Zelandii. Lot opóźnił się o jedenaście godzin. Ubezpieczenie podróżne było wykupione automatycznie, ponieważ bilety zakupiłem kartą Visa Platinium mBanku.
OWU AXA Assistance via mBank
Kiedy dowiedzieliśmy się o opóźnieniu lotu, zadzwoniłem do Centrum Alarmowego, aby zapytać jak możemy skorzystać z ubezpieczenia podróżnego. Tak jak pamiętałem, po szóstej godzinie opóźnienia możemy zakupić:

Zakupiliśmy więc krem, pastę do zębów, a także kawę i kilka produktów żywnościowych. Zachowałem rachunki. Nie przyszło nam do głowy, żeby kupować ubrania…
Krok pierwszy
Po powrocie złożyłem wniosek o odszkodowanie. Wypełnienie wniosku zajęło mi co najmniej dwie godziny. Każdy rachunek należy opisać i przeliczyć obcą walutę na złotówki.
Po około miesiącu otrzymałem odpowiedź od INTER PARTNER Assistance1. Pani poinformowała mnie, że nie mieliśmy wykupionego ubezpieczenia podróżnego.
Reklamacja pierwsza
Złożyłem reklamację w INTER PARTNER Assistance przesyłając im Ogólne Warunki Ubezpieczenia Podróżnego.
Złożyłem również reklamację w mBanku. W końcu to mBank sprzedał mi kartę kredytową z ubezpieczeniem podróżnym.
Reklamacja druga
Po kolejnych długich tygodniach oczekiwania otrzymałem odpowiedź. Kolejna Pani, tym razem już bezpośrednio z AXA Assistance Polska, poinformowała mnie, że negatywnie rozpatrzono moją reklamację. Rzeczy, które zakupiłem nie stanowią tych, które były wymienione w OWU. mBank nie uznał mojej reklamacji, również nie zachciał interweniować w AXA.
Sukces?
Po około czternastu dniach otrzymałem odpowiedź pozytywną. Zwrócą mi za krem i pastę do zębów, ale za kawę i ciastka już nie.
Zwrot pieniędzy otrzymałem na konto po około trzech miesiącach.
W czym tkwi problem?
- Trzeba mieć dużo czasu i determinacji, żeby w ogóle złożyć wniosek do AXA Assistance.
- Sprawa została rozpatrzona pozytywnie po dwóch interwencjach do AXA Assistance. Argumentacja odpowiedzi odmownych była wyjątkowo nieudana. Niekompetencja pracowników INTER PARTNER Assistance i AXA Assistance przerosła moje wyobrażenia. Czy tak rozległa i powtarzająca się niekompetencja jest możliwa? Czy też INTER PARTNER i AXA chcą nabić klienta w butelkę?
- Jak zachował się w tej sytuacji mBank? To mBank sprzedaje mi tę kartę kredytową.
- W odszkodowaniu chodziło o kwotę do 200 polskich złotych. Co stałoby się gdybyśmy ubiegali się o roszczenie znacznie wyższe?! Nie chcę o tym myśleć podczas kolejnej podróży.
- OWU. Czytałem je nie raz. Jednak dopiero w rzeczywistości okazały się beznadziejne. Według OWU ubezpieczyciel pokryje koszty nowego swetra lub bielizny, jednak kawę i kolację musisz kupić już za swoje pieniądze. Uwaga! Sweter i środki higieniczne możesz zakupić dopiero po sześciu godzinach!
Wnioski
- Zawsze warto składać reklamacje.
- Nie wykupuj ubezpieczenia w AXA Assistance i INTER PARTNER Assistance.
- Jeszcze dokładniej czytaj OWU.
- Hasło AXA – więcej niż standard wydaje się teraz śmiechu warte.
- Hasło IPA – rozwiązujemy problemy tym bardziej wydaje się śmiechu warte.
- Jeśli chcesz korzystać z kart kredytowych w mBanku, nie płać za nie!
Jak kupić bilet linii lotniczych ✈️✈️✈️ @Allegiant w 🇵🇱 ➡️ https://t.co/rh81y8lyCt
— dookolakuli (@dookolakuli) 10 sierpnia 2017